2015. július 11., szombat

(Gond)terhes || Blogkritika

Fülszöveg:

Lexie Wilcat és húga, Violet, a nagyszüleiknél élnek, mióta az anyjuk otthagyta őket. Lexie éli a normálisnak nevezett életét úgy, ahogy eddig. Violet viszont lázadóként viselkedik, cigarettázik, év közben pedig lóg az iskolából. A nagyszülők nyári iskolába akarják iratni Violetet, ami Oklahomában van, távol Dallastól. A tinédzser lány ezt egyáltalán nem akarja, ezért kieszel egy hatalmas hazugságot; legyen a nővére álterhes addig, amíg ő maga meg nem változik, és a nagyszülei elfelejtik az egész nyári iskolás dolgot. Lexie-nek ez cseppet sem tetszik, viszont azt sem akarja, hogy a húgát egy neveldébe küldjék. Akarva-akaratlanul belemegy a dologba, bele sem gondolva a következményekbe. Ha pedig ez nem lenne elég, Matt Blackwell lesz a "gyerek" apja, aki nem csak belemegy, de élvezi is a dolgot. A gondterhes lánynak sok kihívással kell szembenéznie, ráadásul teljesen egyedül.

xxx



Első benyomás:
Már akkor észrevettem a blogot, amikor Netty nyitotta, és el is olvastam a fülszöveget, de mivel este volt, az agyam nem fogott eléggé és össze-vissza értelmeztem a szöveget és nem is akartam belekezdeni.Persze nem vagyok ilyen első látásra elítélős emberke, mindennek adni szoktam egy esélyt.Vagy kettőt.


Történet:
A történet nekem nagyon tetszik.Az, hogy valaki eljátssza, hogy terhes, csak azért, hogy a húga kapjon még egy esélyt, az egy nagyon ígéretes, kalandos és vicces történetnek ígérkezik.Mint előző bekezdésben leírtam, hogy nem olvastam volna el, de így megkaptam hozzá a kedvem.


Karakterek:
A főszereplő Lexie, aki (ha jól vettem ki) ösztöndíjas, ami egyből engedné következtetni, hogy egy szürke kisegér, mint a legtöbbször a pedáns karakterek szürkék.De itt Lexie belemegy egy oltári nagy kamuba, máskor is csinál kis hazugságokat, így egyből megkedveltem.Hűséges a húgához, de azért helyreteszi, ha kell és nagyon segítőkész nagyszüleivel.
Violet, Lexie húga egy eléggé nagy lázadónak tűnik, és ha nekem lenne ilyen lányom, biztos, hogy a saját lábára állítanám, hogy rájöjjön az élet nem csak játék.
(Bevallom túl akartam lenni a kritikán, mert nem szeretem húzogatni, mert akkor nem lesz belőle semmi, így csak az első fejezet alapján jár a szám....kezem.)
Lexie két barátba Rox és Aaron, akik utálják egymást és folyton veszekednek, nekem azt a benyomást keltették, hogy rajtuk sokat lehet majd nevetni.
És eddig még nem került a képbe (nálam) Matt, de én szerintem már szeretem.Szeretem a barna hajú - kék szem páros.


Karakter ábrázolás:
Sokan használnak énekeseket/modelleket/színészeket ha ábrázolni akarják az általuk kreált karaktert, ezzel megfosztva az olvasót a képzelgésektől.Ő lesz és kész.
Bevallom én is szoktam karaktert használni, de van úgy, hogy egy random emberkét használok, ami nem meghatározott.
Ami nagyon tetszett, hogy leírtad ki hogy néz ki, pár tulajdonságot, egy-egy idézetet tőlük és kész.Ráhagyod az olvasóra, hogy elképzelje a karaktert.Ezt szeretem, ezért jobb pl. olyan könyvet is olvasni, amin a karakter, ha rajta is van, csak félig látszódik, vagy eltakarja az arcát.


Kinézet:
Emlékszem eredetileg nem ezt a designt használtad, őszintén bevallva nekem nem igazán tetszett, de ez sokkal jobban bejött.
Egyedüli problémám vele annyi, hogy míg a modulok háttere passzol a zöld színhez, szerintem a fejléc színe is lehetne kicsit, nos ilyen korall színű, mert nekem ehhez a halvány zöldhöz az a halvány piros tetszik és a fejléc színei kicsit erősebbek.
Félreértés ne essék, csodás a fejléc, mert amúgy imádom Netty szerkesztéseit, de szerintem nem megy ez az erős piros a halvány zöldhöz.
Viszont amiért külön piros pont jár, hogy nagyszerűen vannak elrendezve a modulok.


Fogalmazás:
Nagyon tetszik, ahogy fogalmazol, minden szép.Nem mondom, hogy nem vettem észre néhány múlt időt, de tényleg csak egyet-kettőt.


Forma:
Nekem őszintén nagyon tetszik az, hogy pont mint a könyvekben, a kezdő betű más formátumú.Azt viszont nem értettem, hogy a párbeszédeknél a kötőjel az hol beljebb van, hol kijjebb.Lényegében majdnem mindenhol egy vonalban van, de néhol sokkal beljebb csúszik.
Ilyenekre gondolok:
Nem tudom, hogy azért, mert sorkizárt, vagy ilyesmi, de kicsit zavaró volt úgy olvasni, hogy a párbeszédek nem egységes síkben vannak.


Idézetek:
Annyira jó szerintem, ha egy-egy fejezet, bejegyzés előtt van egy idézet.Az különösen meglepett, hogy a DUFF-ból volt, mert az egyik személyes kedvencem.



Nos, ennyire jártattam volna  számat, nekem nagyon tetszik, az bisztos, hogy figyelemmel fogom végigkísérni a történetet. :)



Luca P.

1 megjegyzés:

  1. Köszönöm szépen a kritikát, örülök, hogy végül elnyerte a tetszésedet! :)
    xxNetty

    VálaszTörlés

layout by Milky Way